Kiszone warzywa były w naszych kuchnia od wielu lat. Najpopularniejsza i wszystkim znana kapusta kiszona jest królową w wielu domach. Oprócz tego kiszone ogórki, które sprawdzają się jedzone samodzielnie lub jako dodatek do smacznych sałatek czy koreczków. W ostatnim czasie jednak coraz więcej mówi się o kiszonkach i o ich doskonałych właściwościach. Posiadają bardzo dużą ilość witamin, które powinny być w każdej diecie. Chcąc utrzymać zdrowie w dobrej kondycji, należy wprowadzić do codziennej diety kiszone warzywa. Zamiast kupować gotowe kiszonki, sprawdź, w jaki sposób łatwo wykonać je samodzielnie w domu.

Osoby posiadające problemy ze zdrowiem powinny jak najszybciej zaprzyjaźnić się z kiszonkami. Są one często nazywane naturalnym probiotykiem. Dzięki nim można w łatwy sposób poprawić kondycję swojego zdrowia, a także uniknąć częstych infekcji, przeziębień i chorób. Kiszonki świetnie działają również na jelita! Są naturalnym środkiem przeciwgrzybicznym, a więcej idealnie sprawdzają się jako naturalny sposób na poprawę zdrowia. Polują je również osoby na diecie, ponieważ kiszone warzywa, które fermentują, tracą kalorie. Co zatem stoi na przeszkodzie, żeby wprowadzić je do diety?

Jakie witaminy występują w kiszonkach?

We wszystkich kiszonych warzywach występują witaminy, które potrzebne są w urozmaiconej diecie. Są to w większości witaminy z grupy B, czyli B1, B2, B3. To także źródło witamin takich jak C, E, K czy A. W kiszonkach jest też sporo magnezu, potasu i fosforu. Tak samo, jak w świeżych warzywach, kiszonki dostarczają również sporo witaminy C.

Warzywa, które nadają się do kiszenia

Najpopularniejsze warzywa do kiszenia, to oczywiście kapusta i ogórki. Jednak coraz częściej w słoikach i naczyniach glinianych znaleźć można buraki, rzodkiewki, kalafior, marchewkę, a nawet fasolkę szparagową. Wszystkie te warzywa to doskonałe kiszonki, które świetnie sprawdzają się w codziennej diecie. Można je chrupać lub dodawać na kanapki. Kiszone warzywa to zatem nie tylko zdrowy dodatek, ale również spore urozmaicenie diety, które przyczynia się do poprawy zdrowia.

Warzywa kisi się bardzo łatwo i każdy może tego spróbować w swojej kuchni. Wystarczy odpowiednie naczynie lub słoik. Chcąc przygotować kiszone warzywa na dłużej, wystarczy dobrze zakręcić słoiki. Kisząc je w naczyniu glinianym lub szklanym, po zalaniu warzyw należy je dobrze docisnąć. Może to tego służyć ciężki kamień lub słoik wypełniony wodą. Długość kiszenia zależy od tego, w jakiej znajdą się one temperaturze. W cieplejszym pomieszczeniu kiszonki będę fermentowały szybciej.

Dobrze pamiętać o tym, aby nie wylewać wody z kiszonek. Ma ona tyle samo witamin, a świetnie sprawdza się do picia czy przygotowania zup np. ogórkowej.

Food obraz autorstwa KamranAydinov - www.freepik.com
Tags: